Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Voedingsschema: Basisdieet 3100 kcal

Dit dieet is een voorbeeld van een goed dieet om droge spiermassa op te bouwen. Je kan dit dieet als basis gebruiken en zo nodig aanpassen. We zullen de komende tijd wat meer diëten posten. Ook dan een uitleg hoe je makkelijk een dieet kan aanpassen aan je eigen kcal behoefte.

Dit dieet is toegespitst op een persoon tussen de 80-90kg, meer volgt..

Op momenten dat het lastig is om een goede maaltijd te nuttigen is Complex Carb Gainer een goede maaltijdvervanger.

image
Benodigde supplementen
Whey Isolaat
Waxy Maize
Essential Amino Stack


Tagged:
«13

Comments

  • Kloppen die voedingswaarde wel?

    150gram biefstuk geeft bij mij al snel 5 gram vet, 50 gram havermout levert al 3,5 gram vet op en met 6 boterhammen kom ik over de 4 gram vet.

  • edited December 2013
    ik check het even Remco, voedingswaarden van natuurlijke producten variëren overigens altijd. Ik heb wat aanpassingen gemaakt zodat deze meer overeenkomen met de meest voorkomende voedingswaarden.

    Nu had ik de waarden van specifieke producten afgehaald.
  • beste rene

    ik heb een soort gelijk eetschema die heeft anthony oosterlaag voor me gemaakt misschien zegt je dat wel iets
    maar zoals bij jullie eetschema staat om 21;00 uur nog biefstuk eten maar ik eet dan franse magere kwark met 1 scoop whey erdoor
    want biefstuk verteerd toch niet meer savonds?
  • Wel een prettig schema. Hanteer een soortgelijk schema zelf ook alleen wel iets op mezelf aangepast. Top! :D
  • he remko

    ja ik doe dat ook begon 4 maanden terug met sporten en na tijd gestopt te zijn geweest maar wou eerst afvallen ben nu 89 kilo maar wil daar wel op blijven maar je moet zelf ook sleutelen wat het beste bij je je past denk ik
  • Ik eet zelf liever zalm in de avond maar er zijn zoveel mogelijkheden. Biefstuk kan prima hoor overigens.
  • biefstuk is niks mis mee.Hartstikke gezond en er zitten goede vetten in die je lichaam goed kan gebruiken. Alleen als je dit net voor je gaat slapen neemt kan je beter een klein handje walnoten of amandelen erbij nemen. Zo is de eiwit opname langzamer
  • Biologische biefstuk van grasetende koeien bevat alle omega's vetzuren de meeste mensen weten dit niet uiteraard geld dit ook voor niet biologische koeien die gras eten enkelt bevat dit vlees antibiotica en hormonen

    Vis,noten,peulvruchten zijn lichtverteerbaarder en dus beter in de avond,vlees rot om te kunnen verteren in het lichaam en dit belast het spijsvertering behoorlijk
  • edited February 2014
    Hey Rene,

    Is de Delicious breakfast een goede vervanger voor de Brinta en de Havermout die hier boven staat vermeld in het schema?
  • ja kan prima.
  • Als ik dit wil combineren met creashock.Welk tijdstip past dan het beste ?
    En mag ik creashock vervangen door Megagrow? Thanks!!
  • Freevh said:

    Als ik dit wil combineren met creashock.Welk tijdstip past dan het beste ?
    En mag ik creashock vervangen door Megagrow? Thanks!!

    Dit voedingsschema bedoel ik*

  • Rene XXL said:

    zie pm!


    Sorry vind geen pm?
  • aha ok. ik vergis me was iets anders :).

    MG neem je gewoon na de training en als je niet traint voor je ontbijt. verder creashock als je die wilt verdelen over de dag zoals bij het product staat aangegeven.
  • Aangezien ik van 14u30 tot 17u een middagdutje doe,moet ik dan dit schema een beetje aanpassen ?
  • Lekker een middagdutje! :-)

    Zou het even aanpassen aan je eigen wensen.

  • Hoi Rene XXL

    Je gebruikt veel tonijn zie ik maar hoe zit het eigenlijk met het kwik in de verschillende vis soorten zoals ze hier beschrijven: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/110467-vis-welke-vis-is-ongezond-ook-voor-zwangere-vrouwen.html

    Moet ik me daar zorgen om maken of is dit te verwaarlozen???
  • Ja dat blijft lastig. wat zal er tegenwoordig allemaal in je kipfilet en biefstuk zitten? Beste wissel je af ;)
  • Hoi Rene XXL
    Wat drink je nou naast zo'n dieet?
  • Ik zou zeker 3 liter water per dag aanraden als je veel sport. Koffie in de ochtend om op te starten ;)
  • beste Rene,

    wat is de voordeel van 50gr Brinta + 50gr Havermout ten opzichte van 100gr Havermout met 1 lepel honing?
    of beide goed ?


    met Groeten
  • Brinta bestaat uit volkorentarwemeel en Havermout uit haver (graan). Ze verschillen wat in voedingswaarde en om een variatie aan voedingsstoffen binnen te krijgen worden ze vaak beide genomen.

    Guus
  • maar als ik alleen havermout neem is dat ook goed dan ? mis ik dan niet veel voedingsstoffen van brinta ?


    met Groeten
  • Brinta is geen vereiste, het word alleen vaak gebruikt omdat het bomvol goede voedingsstoffen zit. Alleen havermout kan ook gewoon.
  • 50 Gr brinta 50 Gr havermout en een schep whey op 250ml melk?. wil dat wel wat mixen.
  • Leuk schema

    Het zou tof zijn als jullie ook een bulk en een cut voedingsschema maken voor AM workouts.

    Steeds meer mensen trainen s ochtends ca 1 a 2 uur na het opstaan. Dat vereist toch wat aanpassingen.

  • Met bovenstaand schema hoef je eigenlijk alleen de tijden aan te passen. Ik train (bijna) altijd rond 08:30/08:450 en heb bovenstaand schema gewoon een beetje aangepast. Bij mij komt het een beetje op het volgende neer qua tijden:

    06:00- Ontbijt 1 (brinta+havermout, magere melk whey)

    08:00- Ontbijt 2 (brinta+havermout, magere melk whey)

    09:00- Trainen
    EAS tijdens training

    Direct na training:
    APW en Waxy Maize

    11:00- Post Workout maaltijd (kipfilet + bruine rijst)

    13:30 "Lunch" (Tonijn +avocado + Volkoren pasta)

    16:00 "Snack" (Griekse yoghurt 0% vet met fruit+havermout)

    18:00 Diner (Groente, kipfilet, bruine rijst/volkoren pasta)

    20:00 Late night snack (kipfilet + tomaat/komkommer/)

    22:00 Kwark

    Hoeveelheden uiteraard aan m'n eigen lichaam aangepast maar het is heel makkelijk om een basisschema aan te houden en dat te tweaken naar jezelf.
  • 2x het ontbijt voor je training?
    Tja ik sta half zes op en train om 7 uur, ontbijt 1.5 ervoor is best kort toch?

    En je neemt advance postworkout met nogmaals maxy waize, dat zit toch ook al in APW?

    Thanks voor je reply though
  • Ja, ik ontbijt 2x vanwege de hoeveelheid eiwitten die een lichaam kan opnemen.

    APW bevat inderdaad Waxy Maize maar heb voor mezelf gemerkt dat ik direct na het sporten behoefte heb aan een iets hogere dosering. Vandaar ook dat het helemaal per persoon te tweaken is. ;-)
Sign In or Register to comment.