Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Eenvoudig voedingsschema spieropbouw

Onderstaand een voedingsschema gericht op het aankomen van spiermassa. We hebben bewust gekozen voor vrij makkelijke maaltijden zodat je niet de hele dag in de keuken staat. Dit is een voorbeeldschema. Je zult zelf begrijpen dat iemand van 100kg meer nodig heeft dan iemand van 60 kg. Probeer het een tijdje en kijk hoe je erop reageert. Kom je niet aan dan kan je bij elke maaltijd iets meer rijst/brinta/havermout nemen. Net zolang totdat je wel aankomt. Heb je moeite met veel eten dan kan je altijd een maaltijdvervanger/weight gainer zoals Complex Carb Gainer of Perfect Mass Gainer toevoegen.

Merk je dat je vetter wordt neem dan bij iedere maaltijd iets minder rijst/brinta/havermout.

Eén a twee keer per week kan je de kipfilet of tonijn vervangen door zalm. Op deze manier krijg je voldoende goede vetten binnen. Je kan ook dagelijks wat Omega 3 nemen.

image
Tagged:
«13

Comments

  • Wat is nou precies het verschil tussen de havermout die ik in de winkel koop en daarna heel fijn maal en de Perfect Oats van XXL?

    Verder mooi schema, komt wel overeen met wat ik hanteer. :-)
  • Het verschil is dat je deze kan shaken en zo drinken ;)
  • Ik maak er altijd een soort pap van samen met met de brinta, whey en mct-olie. Best goed te eten. Zeker als je iets als Cookies en Cream gebruikt.... :))

    Maar qua voedingswaarde zit er dus geen verschil in!? ;)
  • ik gooi mn normale (1euro per kilo) havermout in de blender met whey en wat water drinkt zo weg.
    Voor de smaak en xtra stoffen maak ik meestal van te voren al een mixje van havermout met wat gojibessen chiazaad moerbeien
  • in de winkel bestaat de meeste havermout uit haver en tarwe deze moet je niet hebben een enkele bevat enkelt haver net als die van XXL
  • kun je uitleggen waarom?
  • is 2 keer megagrow op 1dag niet teveel?
  • Alleen op dagen dat je traint neem je het 2 keer per dag. Op rustdagen neem je het alleen direct na het wakker worden.

    Vind je het alsnog teveel dan kan je bijvoorbeeld ook wat Essential Amino Stack met Waxy Maize of Dextro Juice Pro nemen.
  • edited January 2014
    sorry maar is brinta ook niet gewoon havermout?
  • Nee dat is wat anders maar lijkt er wel op. Havermout wordt gemaakt van haver en brinta van tarwe.
  • oke, is brinta te verkrijgen in albert heijn?
  • edited January 2014
    Ja hoor, gewoon bij de ontbijtartikelen. Blauw/gele verpakking met in grote rode letters: Brinta.
  • edited January 2014
    thanks! en voor die 100g groenten in het schema, welke voorkeur?
  • Maakt volgens mij niet zo heel veel uit, zolang je het maar afwisselt. Sperziebonen en broccoli vind ik altijd wel goed mixen met kip en rijst....
  • Oke thanks, ben net inkopen gaan doen zodat ik maandag kan beginnen met dit schema, nog een vraagje, waarom staat er geen fruit in dit schema? Dacht dat het redelijk belangrijk was
  • edited January 2014
    Groenten inderdaad gewoon wat afwisselen. Bij de AH heb je ook van die zakken roerbakgroenten. Dan zit er van alles wat in.

    Fruit kan je eventueel zelf nog wat toevoegen maar is niet per se nodig aangezien je al 200g groenten + rauwkost/sla eet.
  • roerbak of wokgroenten 750gr voor €1.50
  • beste,,

    ik vraag me af in dat schema waarvoor die '' pre workout'' staat? is dat nog een product die je er bij neemt of wat?

    vraag 2.

    ik ben 20 jaar jong , weeg 64 kg .... kan ik dit schema aan? of moet ik wat minder doen?
  • Ik zou beginnen met ongeveer 2700kcal dan, en kijken hoe dat gaat. Een pre workout is inderdaad een booster die je kan nemen voor de training.
  • Bedankt voor het schema, ziet er lekker makkelijk uit.
    Wel 1 spijtige opmerking. Als ik zo even maand budget optel aan supps zonder multivit en pre workout kom ik toch op 180euro per maand en heb ik nog geen boterham gegeten...
    Dan moet ik nog multivit, omega, glucosamine, per workout... Kopen. ;-)

    groeten
    Sam
  • Ja Sam, iedere hobby kost geld.

    Gelukkig kunnen wij bodybuilders flink besparen op alcohol, drugs, sigaretten en junkfood. Blijft er nog genoeg over voor gezonde voeding en supplementen ;)
  • ik eet ook nooit boterhammen :))
  • ;-)

    Persoonlijk zou ik wel nog wat vetten willen toevoegen.
    Misschien onder de vorm van pindakaas? Is tijdstip van deze pindakaas belangrijk?
    Kan je u whey niet best eerst shaken voor ontbijt?
    Voorbeeld waxy maize 40gr + whey 40gr + bcaa 10gr + creatine 5gr als shake voor ontbijt?

    Dan half uurtje tot uurtje later ontbijten?

    Thanks
  • Als je meer kcals nodig hebt kan je inderdaad pindakaas toevoegen. Maakt niet heel veel uit wanneer je het neemt. Het kan prima bij je brinta/havermout/whey shake of bij je broodmaaltijd.

    Nee de whey vertraagd de opname van de Mega Grow en van de Essential Amino Stack.
  • Op de verpakking van Whey Delicious staat 1 hoeveelheid per dag=40gr en deze hoeveelheid niet overschrijden. Is het dan verstandig om 150gr Whey (100gr Delicious en 50gr Nightprotein) per dag te nemen zoals dit dieet voorstelt?
  • "De aanbevolen dagelijkse inname niet overschrijden" is een verplichte waarschuwing die we op ieder product moeten vermelden.

    Iemand die actief aan fitness doet heeft minimaal 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht nodig. Bodybuilders nemen al snel 3 tot 4 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht.

    Whey Delicious (en Night Protein) kan je dus rustig meerdere malen per dag gebruiken. Uiteraard is het wel belangrijk om voldoende water te drinken (minimaal 2 liter per dag).
  • Ik gebruik dit schema nu een 2 tal dagen. Moet zeggen het is wel even wennen qua eten (eerste keer een schema in gebruik)

    Maar is dit echt voor elke dag of is er iets van variatie mogelijk ?
  • Als je serieus bezig bent kan je het beste even een schema volgen. Alleen dan kan je precies zien hoe je ergens op reageert. Je kan trouwens ook wat variëren met groenten en kruiden. Dan smaakt het toch elke dag net wat anders ;)

    In het weekend kan je bijvoorbeeld een junkdag nemen. Da's een dag waarop je je niet aan je schema houdt maar gewoon eet wat je lekker vind. Het beste kan je dan wel gewoon je eiwitten een beetje hoog houden.

    Volgens een schema eten zal even wennen voor je zijn. Maar als je resultaten begint te zien gaat het steeds leuker worden.
  • Dit is dus de 3e dag van het schema en het gaat allemaal wel goed. Alleen de ochtend opstarten is wennen.
    Moet wel zeggen dat je qua energie wel een stuk meer hebt. Nu eens zien hoe het zich over tijd gaat vertalen in progressie.

Sign In or Register to comment.