Hey Unbekannter!

scheinbar bist du neu hier? Wenn du teilnehmen willst, wähle eine der folgenden Optionen:

Rechter borstspier sterker dan links, wat nu?

Beste Allen,

De afgelopen weken probeer ik Dumbbell training toe te voegen binnen me dagelijks leven. Dit probeer ik om de dag of zeker maandag/dinsdag/donderdag door te voeren. Tijdens deze momenten pak ik 30 tot 45 minuten om de tijd te nemen om voornamelijk mijn bovenlichaam te pakken omdat ik kamp met een slechte rug, beknelde ruggenwervels boven mijn staartbeen om precies te zijn. Dagelijks heb ik relatief veel beweging om dat ik in de bouw werk, een vrouw in de bouw, ja jullie lezen het goed, een vrouw in de bouw. Ik klim dus regelmatig op ladders, etc.

De afgelopen week is het mij opgevallen dat mijn linker borstspier achterblijft in groei. Persoonlijk ben ik rechts handig en heb ik ook meer kracht aan mijn rechter arm/borst. Maar met mijn rechter arm/borst train ik met dezelfde gewichten en dezelfde oefeningen. Wat kan ik eraan doen dat mijn linker borst met mijn rechter borst optrekt qua stevigheid en volume?

Groet,
CRO

Kommentare

  • edited April 2016
    Hallo CRO,

    Probeer evenveel gewicht, intensiteit en herhalingen te doen per kant. Dus als je rechterborst spier bijvoorbeeld nog meer kracht over heeft dan niet de grens op te zoeken maar te stoppen. Na verloop van tijd zal je linker kant net zo sterk zijn als je rechterkant. Vanaf dat moment kan je maximaal geven aan beide kanten en zal hier geen verschil meer in zijn.

    Don
  • Beste CRO,

    Wat je kunt doen is een single arm dumbell bench press oefening doen. Je begint deze oefening door eerst de repetities (bijvoorbeeld 10x) met je zwakkere arm te doen en hierna met je sterkere arm. Hierbij moet je er dus voor zorgen dat je niet meer gewicht en/of repetities doet met je sterkere arm, maar dit gelijk houdt met je zwakkere arm. Nadat je de oefening voor je sterkere arm ook hebt voltooid, doe je nog een paar (bijvoorbeeld 3x) repetities met je zwakkere arm. Dit is dan één set, dit doe je zo voor al je sets.

    De bedoeling is dus dat je zwakkere arm met verloop van tijd sterker wordt en uiteindelijk je de oneffenheden tussen de armen wegwerkt. (Dit kan je dus ook bij andere oefeningen/spiergroepen toepassen).

    Dit heb ik van de volgende workout (van de Buff Dudes);

    Hopelijk helpt dit, succes!

    Sander
  • edited 26. April
    Meer info hierover;

    "How To Fix Muscle Imbalances - Buff Dudes"
Anmelden oder Registrieren, um zu kommentieren.