Hey Unbekannter!

scheinbar bist du neu hier? Wenn du teilnehmen willst, wähle eine der folgenden Optionen:

Verschil NO-supplementen en pre workout

olaaa,

Zou iemand mij misschien kort en krachtig uit willen leggen wat nou precies het verschil is tussen een NO-booster en pre workout?
Voeding-en-fitness.nl zegt het volgende hier over:

"N.O. supplementen (N.O. staat voor Nitric Oxide) hebben als doel om de spieropbouw te stimuleren. Deze pump/N.O. supplementen worden voor de training genomen en hebben als meest opvallende effect de pomp in de spieren tijdens het trainen. Deze supplementen stimuleren namelijk het transport van bloed (en dus voedingsstoffen) naar de spieren toe."

en

"Een pre-workout booster wordt, zoals de naam al duidelijk maakt, voor een training genomen. Deze pre-workout boosters stimuleren de focus, kracht en energie. Ook zorgen ze voor meer pomp, oftewel een betere doorbloeding naar de spieren toe."

Naar mijn idee komen beiden supplementen erg overeen. Begrijp ik hier iets niet goed aan, of moet ik een pre-workout supplement zien als een supplement dat simpelweg breder/vollediger is als een NO-supp?

En wat heeft jullie voorkeur?

Alvast bedankt voor de moeite (:

Kommentare

• edited 8. December
    Beste,

Het punt is dat sommige bedrijven boosters maken en beide ''werelden'' willen combineren. Ze willen niet alleen maar een N.O. Booster maken, maar ook eentje die veel energie geeft. Naar mijn mening is dat in de meeste gevallen niet verstandig.

Waarom? Stimulantia vernauwen de bloedvaten terwijl N.O. stimulerende stoffen juist de bloedvaten verwijden. Het is het één of het ander voor mij. Daarom hebben de meeste N.O. minder of géén cafeïne.

Pre-workout betekent letterlijk ''voor de workout'' en daar mag dus eigenlijk alles onder geteld worden wat je voor de workout doet of eet. In de volksmond bedoelt men onder de naam ''pre-workout'' eigenlijk een booster.
  • Dank voor je heldere uitleg Christopher! (:
Anmelden oder Registrieren, um zu kommentieren.