Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Soorten eiwit in de Delicious Crunchy Protein Bar

edited February 2018 in Supplementen

Ik wil graag weten welke soorten eiwitten gemiddeld in de reep zitten.
Met name het percentage collageen (waardeloos) en soja (oestogeen opwekkend).

Comments

• Hallo Ed,

Exacte specificaties / percentages heb ik helaas ook niet voorhanden en kan ik je dus niet van voorzien. Als goede richtlijn kun je nemen dat de ingrediënten zijn genoteerd in volgorde van hoeveelheid, dus zo krijg je aan aardig idee wat de verhoudingen zijn van de ingrediënten.

Ik ben het echter niet helemaal met je eens dat collageen-eiwit waardeloos is. Het klopt dat het lager in BCAA's is dan bijv. whey eiwit, maar in het geval van repen ontkom je hier helaas niet aan om de gewenste smaak/structuur te verkrijgen en uiteindelijk voegt het natuurlijk wel eiwit toe. Soja eiwit in de hoeveelheden wat in een reep zit zou ik persoonlijk ook niet bang voor zijn, maar dat is natuurlijk ieder voor zich om dat te bepalen.

De realiteit blijft dat eiwitrepen nooit de meest hoogwaardige eiwitbron zullen vormen in vergelijking met bijv. Whey eiwitten. Als je dan toch de meest zuivere eiwitreep wil, dan raad ik je aan eens te kijken naar de Low Carb Protein Bar. Het meest voorkomende ingrediënt hiervan is melkeiwit en verder is hieraan geen collageen- of soja-eiwit toegevoegd, maar dit maakt de reep natuurlijk wel wat minder Delicious.. :wink:

Mathias

• edited February 2018

Is er een amino profiel vertrouwen is goed maar feiten zijn beter.

• Of is dat profiel er niet bij dit product?

• Een aminozuurprofiel heb ik zelf ook niet van dit product, dus daar kan ik je helaas niet van voorzien.

• Jammer wellicht wel raadzaam om samen te stellen zodat jullie zelf ook de kwaliteit kunnen beoordelen en de klant dan echt kan informeren over de werkelijke kwaliteit.
    (Nutricontrol, Nutrilab) zijn klanten van me die dat haarfijn kunnen uitzoeken. ;-)

• Soja is niet oestrogeen opwekkend. Dat is een mythe. Zoek eens een serieuze, wetenschappelijke bron in plaats van infowars-achtige complot-theorieën.

Sign In or Register to comment.