Krachttraining calorieën bij je dieet optellen

hey guys! ik heb ff een vraag die ik er toch maar ff in knal hoe dom die ook gaat klinken ;) ik heb mijn macro's uitgerekend en een dieet samengesteld, echter zit ik in twijfel en wel om dit. ik wou de ratio 40 ei,30 KH, 30v aanhouden...maar als ik 2,2 gram eiwit aan hou per kilo lichaamsgewicht en 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht dan kom ik met mn koolhydraten veel te hoog uit als ik mijn energiebehoefte wil halen.....hoe kan ik dit het best oplossen??

verder maak ik gebruik van een voedingapp en fitnessapp...de voedingapp geeft mij mn dagelijkse energiebehoeft aan als ik 500 gram per week af wil vallen,echter is deze app gekoppeld aan mijn fitnessapp waar ik mijn oefeningen in bij hou....de voedingsapp teld de calorien die ik verbrand met mn trainingen er weer bij op..is dat de bedoeling??? of zal ik die negeren??

ik ben 38 jaar oud, 102 kilo, vp 17% en ik doe smorgens 50 minuten cardio en 30 minuten buikspieren 4 keer per week. savonds doe ik 1 tot 1,5 uur krachttraining 5 dagen per week (soms 6)

mijn energie behoefte volgens de app (om 500gr af te vallen per week) is 2800kcal maar als de calorien van de training en cardio er weer bij opgeteld worden kom ik dus op bijna 3500kcal...

iemand tips???vind het lastig om de 2800 al te halen...laat staan de 3500 in de 40/30/30 ratio..begin nu al overal dikke puisten te krijgen van het vele eiwit

groeten dennis.

Comments

  • Gewoon ter nieuwsgierigheid: welke apps gebruik je?

  • Hallo,

    Als je met die verdeling zelf vind dat je te hoog in koolhydraten komt, zou ik dit overschot gewoon verschuiven naar gezonde vetten. Dit is dan meestal de beste optie.

    Als je een berekening hebt gemaakt van je calorieën kun je dat het beste aanhouden, als het goed is zit hier je krachttraining tenslotte al in verwerkt. Die kcal van bij je training zou ik dus gewoon laten voor wat het is en die 2800 aanhouden.

    Succes!

    Mathias

  • thanks mathias! voor de zekerheid ga ik wel eerst op 3000 zitten en hou in de gaten wat er gebeurt en dan bouw ik gewoon langzaam af om te cutten...eerst de koolhydraten uiteraard ;) is er nog een minimum waar je sowieso niet onder moet gaan zitten met koolhydraten?? je bent ze per slot van rekening toch nodig :P voor nu verhoog ik inderdaad de vetten eerst...(heb de eiwitten ook nog wat verhoogt, zit nu op ongeveer 280 gram p/d)
    dennisLB52 de apps die ik gebruik zijn : voor krachttraining, virtuagym en voor voeding, food (logo is een appel) deze 2 zijn bij mij aan elkaar gekoppeld maar weet niet of dat standaard gebeurt, ik heb ze via mn broertje die een sportschool runt en dat als service erbij heeft. je kan de apps wel gewoon vinden in de appstore of playstore :)

    nog ff een tip voor de mensen die moeite hebben om in slaap te komen savonds, kalkoenfilet!! zit stofje in waar je erg moe van word :P (kwam ik vanmiddag achter) en is een goede bron van eiwitten ;)

  • Een minimum qua koolhydraten is moeilijk te zeggen, ze zijn namelijk minder belangrijk dan (essentiële) aminozuren en vetten, maar je kunt er zeker baat bij hebben. Helemaal wanneer je wel laag in je koolhydraten zit, maar niet in een staat van ketose verkeert.

    Ik zou afhankelijk van je lichaamsgewicht en activiteitsfactor daardoor dus een minimum van 100/150 gram aanhouden. Tenzij je daadwerkelijk in ketose terechtkomt, dan wil je max. 50 gram binnenkrijgen en een aanzienlijk grotere hoeveelheid vetten.

    Mathias

  • nu neem ik ook veel aminozuren zoals eas en beta alanine en aakg, moet ik daardoor ook mijn eiwitten nog verminderen?? of word dat niet meegerekend?? zit namelijk niet tot nauwelijks calorien in :) dat ketose heb ik ook al een keer geprobeerd maar dat word hem voor mij niet haha...ik probeer een tijdje ruim 3000 kcal en bouw dat dan langzaam af mocht ik niet afvallen ;) thanks voor je advies!!

  • Heel strikt genomen zou je het mee kunnen rekenen, maar meestal zijn het toch zulke lage hoeveelheden en moeten ze het vooral hebben van hun timing en absorptiesnelheid, waardoor ik ze niet mee zou gaan rekenen.

    Een ketogeen dieet is inderdaad een vak apart en je moet er wel tegen kunnen, vooral even flink cheaten in het weekend wordt je toch al gauw moeilijk gemaakt.. ;) Maar als je het aankunt is het wel een erg effectief dieet!

    Graag gedaan en succes!

Sign In or Register to comment.