Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Met hoofdpijn wakker na ZMA

edited June 4 in Supplementen

Hoe kan het dat als ik zma heb ingenomen voor het slapen ik dan smorgens met hoofdpijn wakker wordt? Is hier mogelijk een verklaring voor?

Comments

• Hallo Jassy,

Het is moeilijk te zeggen waardoor dit precies komt. Ik weet wel dat magnesium bijdraagt aan een goede electrolytenbalans en dus ook zorgt voor een goede vochthuishouding in het lichaam. Dit maakt het direct ook belangrijk om voldoende te drinken, omdat anders uitdrogingsverschijnselen kunnen ontstaan. Hoofdpijn kan hier een symptoom van zijn.

Ik zou dus in eerste instantie erop letten of je voldoende drinkt en dan kijken of het probleem afneemt. Succes!

Mathias

• Ok, klinkt eigenlijk wel logisch. Dankje, ik ga er op letten dat ik genoeg drink en kijken of dit de oorzaak is.

• Waarschijnlijk was dat inderdaad de oorzaak van de hoofdpijn.. Niet genoeg water drinken want het gaat nu wel beter met wat meer water. Volgende vraag is of zma ook op rustdagen genomen moet worden. Minder dan 4 capsules dan of ook 4 capsules?

• Kijk, dat is positief om te horen!

ZMA neem je inderdaad ook op rustdagen, de mineralen kun je ook dan juist goed gebruiken. ZMA kun je echt zien als aanvulling van mineralen op je dagelijkse voeding, niet zozeer als een workout supplement dat je enkel op trainingsdagen neemt.

Mathias

• Ok, bedankt voor je antwoord. 😀

Sign In or Register to comment.