Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

kwark voor slapen ?

hallo,

even een vraag ik neem altijd voordat ik op bed ga een bakje kwark en daarbij neem ik een visolie capsule in.
mijn vraag is dan ook hoelang het duurt voordat dat is afgebroken? ben benieuwd binnen hoeveel uur je dan weer
moet eten voordat het bijvoorbeeld spieren verbrand, kan iemand mij dit uitleggen ?

Gr, Reinier.

Comments

• Hallo Reinier,

Je hebt snelle eiwitten ( proteïnen dat snel wordt opgenomen) en je hebt trage eiwitten die traag worden opgenomen.
    In theorie zou je dus kunnen zeggen dat de Night protein langere afgiften heeft waardoor je gedurende nacht eiwitten tot je beschikking hebt. Deze periode zal 6-8 uur zijn.

• hallo,

dankjewel voor je reactie.
    dus ik begrijp hieruit dat je wel binnen 8uur moet eten om spierafbraak te voorkomen?
    en er is geen supplement voor om dit te verlengen tussen 8-10 uur bijvoorbeeld ?

Gr, Reinier.

• Als je slaapt is je lichaam in rust, je lichaam zit op dat moment niet direct te wachten op voeding. ( rust is net zo belangrijk als een goede maaltijd).

We raden daarom aan om een Night protein shake te nemen net voor je naar bed gaat. Dit is voldoende.

Succes!

• ik snap niet echt wat je bedoelt?

mijn vraag is eigenlijks alleen vanaf welk moment spierafbraak optreed, omdat ik soms nogal
    lang slaap ben ik bang dat ik spierafbraak heb. ik neem sowieso kwark waar veel trage eiwit inzit
    om afbraak zo lang mogelijk uit te stellen, maar goed dat is natuurlijk ook naar zoveel uur verwerkt.

Gr, Reinier

• wat ik probeer te zeggen is: slaaptekort breekt je spieren af teveel slapen ook?

• Tijdens je slaap krijg je geen spierafbraak, je lichaam is hier juist in herstelfase en bouw je juist op. Indien je in een slaap bent van 12 uur of langer is het een ander verhaal. We raden aan om trage eiwitten te nemen voor het slapen zodat je voldoende eiwit tot je beschikking hebt om goed te herstellen bij je slaap. Afbraak staat hier los van.

• bedankt voor je antwoord ! ik had dus gehoord dat je wel degelijk spierafbraak krijgt na 6 uur al. als ik dus bijvoorbeeld kwark neem voor het slapen kan ik gerust 12 uur slapen zonder bang te zijn voor spierafbraak ?

• Je hoeft tijdens de slaap je geen zorgen te maken over spierafbraak. Succes!

Sign In or Register to comment.