Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Splitschema naar UB LB

Hallo,
Ik train nu ongeveer 2 jaar (krachttraining) en zo nu graag overschakelen naar massa training.

Gedurende de 2 jaar training trainde ik op een 2 splitschema die ik dan 2x maal per week deed. Nu zag ik op de xxx blog een artikel met van schema van de ub / Lb methode en had dit graag eens uitgetest.

Nu weet ik niet of dit een goed idee is en had daar graag wat meer info over gehad mede omdat ik opmerk dat in dit vb schema 5 a 6 oefeningen per training zitten waar ik in mijn huidig splitschema 10 tot 12 oefeningen heb (wel 3 spiergroepen ; borst biceps benen en schema 2 schouders, triceps en rug )

Comments

  • Te veel oefeningen helpen meestal niet direct mee aan massa. Afwisseling is in de meeste gevallen erg goed. Ik raad je daarom ook aan om het gewoon te proberen.

    Ik raad je ook aan om de bekende compound oefeningen in je schema te verwerken.

    Probeer niet meer dan 2 spiergroepen per dag te trainen. Je kan natuurlijk wel een spiergroep die achterligt er even bij pakken maar doe dit niet iedere dag.

    Succes!

  • Ok, dan ga ik hiermee aan de slag. Bedankt voor je uitleg.
Sign In or Register to comment.