bokszak & Thaiboks training (producten, supplementen, ...)

edited October 2017 in Dames Forum
Hoi,

Ik ben een vrouw van 38, 1m65 & 93kg.
Sinds 4 maanden ben ik begonnen met op dinsdagavond 1u bokszak training (zonder buikspieroefeningen, springtouw, ... / puur cardio
op de zak) en nadien 1u Thaibox (Techniek). De bokszak training (1u) doe ik ook nog een keer op zaterdagmorgen.
Maar ik heb het gevoel dat ik nog steeds snel op mijn adem trap en mijn gewicht wil niet echt dalen.
Mijn coach zegt dat ik voor de moment spieren aan het kweken ben en dat ik nog een beetje geduld moet hebben alvorens
ik dit op de weegschaal zal zien.

Vorige week ben ik begonnen met Shakes & een fat burner.
Dinsdagavond heb ik dus een whey shake met smaak (80gr/100gr) genomen voor de training en één na de training.
Op zaterdag heb ik diezelfde shake en een fat burner genomen voor de training.
Maar heb géén idee of dit juist en goed is.

Heb ook de smaakloze 100% eiwitpoeder, maar heb deze nog niet gebruikt.
Kan ik deze gebruiken i.p.v. de Whey shake met smaak?

Nu zou ik graag weten welke producten, supplementen, enz ik het best kan nemen voor en na deze trainingen?
Is er ook iets dat ik kan gebruiken om meer energie/uithouding te hebben tijdens deze trainingen?
Een soort sportdrankpoeder dat ik in water kan op lossen voor tijdens de training, zonder of zo goed als géén suiker.

Weet dat dit véél vragen ineens zijn, maar heb hier echt géén kaas van gegeten en géén idee hoe ik het best hieraan
begin en wat ik al dan niet kan gebruiken van producten, supplementen, enz.

Alvast bedankt voor jullie hulp en uitleg.

Vriendelijke groeten,
Katinka

Comments

• Hoi Katinka,

Inderdaad een hoop vragen ineens, maar ik ga proberen je zo goed mogelijk te helpen!

Of je afvalt hangt voornamelijk af van je energiebalans. Als dit nu nog niet gebeurt kun je er dus op rekenen dat je nu nog te veel voeding binnenkrijgt en hierdoor op hetzelfde gewicht blijft. Natuurlijk is het mogelijk dat je tegelijkertijd vet verliest en spier opbouwt, maar die kans is klein, helemaal als je geen krachttraining doet. Lees dit anders eens door om je behoefte te berekenen: https://blog.xxlnutrition.com/macros-berekenen/

De shake voor en na de training zijn prima en kun je zo blijven doen. Afhankelijk van de overige maaltijden rondom je training is 1 shake in principe ook gewoon goed. Of je nu een eiwitpoeder met of zonder smaakt neemt gaat voor je resultaat niet heel veel uitmaken. Dit hangt er meer vanaf of je wel of geen zoetstoffen/toevoegingen binnen wil krijgen.

Betreft de fatburner en pre-workout: Ik zou de fatburner in de ochtend nemen bij je ontbijt. Dan kun je voor je bokstraining Cardio Xcelerator nemen, dit kan je helpen met je training.

Voor tijdens de training kun je nog een drank als Isotonic overwegen, of een mix van Waxy Maize met aminozuren. Zo hydrateer je het lichaam en de koolhydraten kunnen je glycogeenvoorraden aangevuld houden.

Hopelijk kun je iets met deze informatie, succes!

Mathias
  • Hoi Mathias,

Bedankt!

Groetjes,
    Katinka
  • edited October 2017
    Hoi Mathias,

ik heb onlangs bij jullie de "Cardio Xcelerator" besteld op uw aanraden en die hielp goed bij mijn training, bedankt!.

Nu neem ik ook nog de fatburner "Red stack" maar hoe kan ik deze best nemen in combinatie met de "Cardio Xcelerator"?
    Of is er nog een betere fatburner die ik kan nemen in combinatie met de "Cardio Xcelerator", want moet binnenkort toch opnieuw een fatburner bestellen?

Voor tijdens de trainingen gaf je aan de Isotonic of the Wazy Maize te gebruiken, maar deze bevatten toch nog veel koolhydraten en suikers naar mijn goesting. Is er niets dat waar ik een sportdrank mee kan maken Low Carb en zonder extra suikers/zoetstoffen?

Groetjes,
    Katinka

• Een Fat Burner kan niet in combinatie met een ander cafeïne inhoudend product gebruikt worden. Je kan natuurlijk de dosering aanpassen van de Isotonic of de Waxy Maize zodat je zelf bepaald wat de inhoud is.

Als je een Low Carb product gebruikt tijdens te training zal het effect ook minder zijn.
  • Hoi,

Het is de bedoeling dat ik gewicht verlies en toch ni zo snel door mijn adem ga.
    Maar als ik de Isotonic of waxy maize ga gebruiken, dan gaat mij dit ni helpen in gewichtsverlies
    om willen van de koolhydraten en suikers of zie ik dit verkeerd?
    Kan "sport drops energy - red fruit" een oplossing zijn daarvoor?

Groetjes,
    Katinka
  • Beste Katinka,

Het is afhankelijk van de hoeveelheid. Je kan inderdaad beter minder van deze producten innemen dan de gebruikelijke dosis. Je kunt ze ook compleet skippen. Zo lang je aan je eiwitten komt en je aan de wet van de energiebalans houdt, zou het goed moeten komen.
Sign In or Register to comment.