misselijkheid na inname all day proteine

Sinds een aantal dagen ben ik bezig met de inname van all day proteïne shakes . Een halfuur na de inname van mijn eerste volledige shake , begon ik erg
misselijk te worden , met neiging tot overgeven . Ik ben nu wel geen grote eter , maar het bleef echt op mijn maag liggen en zorgde voor pijn, misselijkheid en krampen . Na een aantal uren was dit pas voorbij.
Vandaag heb ik een shake als ontbijt genomen , waarna ik ook weer enkele uren nadien hetzelfde effect had , maar veel erger .
heb veel pijn gehad en erge misselijkheid ervaren . Nu ben ik naar de apotheek geweest om pillen voor mijn maag, waardoor de misselijkheid is gebeterd ,
maar de pijn nog aanhoud . Heb vandaag dan ook twee keer moeten gaan overgeven omdat ik het niet meer uithield , waardoor ik nu wel bang
ben geworden van de shakes ....
iemand iets gelijkaardigs meegemaakt al ?

Comments

• Hallo Desmet,

Dat is wel erg vreemd om te horen! Ik en mijn collega's hebben dit persoonlijk nog nooit gehoord over de All Day Protein.

Heb je al eerdere ervaring mee eiwitproducten? Want het enige wat ik me hierbij voor kan stellen is dat je lactose intolerant bent en hierdoor een allergische reactie ervaart. Deze intolerantie kan verschillen per 'soort' zuivel. Zo kunnen sommige mensen absoluut geen melk tolereren, terwijl magere yoghurt geen enkel probleem vormt.

Ik hoor het graag van je.

Mathias
  • Ja ik heb dit niet met repen of iets anders ,ook niet met melk en yoghurt . Heb al wel verhalen gelezen online over mensen die ook misselijkheid ervaren . Ik dacht misschien ook al aan een bepaalde stof ofzo die er misschien inzit ?
    sommige mensen hebben me aangeraden een andere shake te proberen van een ander merk ....
    groetjes
  • Het enige wat ik me dan nog voor kan stellen is dat je niet gewend bent aan de caseïne welke van nature dikker wordt en hierdoor zwaarder op de maag ligt. Sommige mensen vinden dit prettig, terwijl anderen dit weer als minder ervaren.

Wellicht kun je eens proberen de shake met meer vloeistof en/of minder poeder aan te mengen. Als ook dat niet werkt denk ik dat een Whey Hydrolisaat voor jou een betere keuze is omdat deze veel fijner is dan de All Day Protein.

Mathias
  • we zullen eerst proberen haar wat minder te geven en zien als het nog hetzelfde is ik zelf heb hier geen last van . maar het is niet fijn als ze midden in haar training (mijn vrouw) hevige last krijgt . eerst gedacht aan misschien een buikgriep maar is na het overgeven direct gedaan ook . ze ervaart het ook als een blok op haar maag . houden jullie op de hoogte .
    Mvg
  • Het blijft een vreemde situatie inderdaad. Ik hoor graag van jullie of de klachten minder zijn bij andere verhoudingen vloeistof/poeder.

Mathias
Sign In or Register to comment.